- Κατηγορία: T-Games
Το πρόγραμμα ERASMUS+ με τίτλο T-Games και στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό μέσω εκπαιδευτικών παιχνιδιών παρουσιάζει το τεύχος με τίτλο «Οδηγός και δοκιμαστικά σενάρια πάνω στη μεθοδολογία των εκπαιδευτικών παιχνιδιών για εκπαιδευτικούς». O οδηγός αποτελεί το δεύτερο πνευματικό προϊόν που αναπτύσσεται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Games for tolerance” (“Παιχνίδια για την ανοχή”). Το παρόν έντυπο αποτελεί το αποτέλεσμα της συνεισφοράς των μελών της Κοινοπραξίας του έργου και υλοποιήθηκε υπό την καθοδήγηση του Κέντρου Υποστήριξης για την Εκπαίδευση και Επιχειρηματικότητα (Centre for Education and Entrepreneurship Support) στο Rzeszow στην Πολωνία.
Ο οδηγός είναι προσβάσιμος στον παρακάτω σύνδεσμο:
Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τα συνημμένα.
- Κατηγορία: DigitAll
Στο πλαίσιο του προγράμματος DigitALL (κωδικός προγράμματος: 2020-1-BE01-KA226-SCH-082731) μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για την καθοδήγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την προσαρμογή ψηφιακού υλικού στις ανάγκες των μαθητών με ειδικές ανάγκες, με κεντρικό άξονα όλων των δραστηριοτήτων τη συμπεριληπτική παιδαγωγική προσέγγιση.
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε το συνημμένο αρχείο.
- Κατηγορία: SpeakER
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 με τίτλο SpeakER, μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για την ενίσχυση της πολυγλωσσίας και πολυμορφίας μέσα από την καινοτόμο και δημιουργική προσέγγιση της μεθοδολογίας των Δωματίων Απόδρασης (Escape Rooms – ERs) στα γλωσσικά μαθήματα σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ο οδηγός για το πώς μπορείτε να οργανώσετε ένα εκπαιδευτικό escape room για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών είναι διαθέσιμος στη διεύθυνση: https://speakerproject.eu/el/%cf%80%cf%8c%cf%81%ce%bf%ce%b9/
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε το συνημμένο αρχείο.
- Κατηγορία: Hope 4 schools
Την Πέμπτη και Παρασκευή 24 και 25 Φεβρουαρίου 2022 πραγματοποιήθηκε η πρώτη εταιρική συνάντηση (Kick-off meeting) στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (κωδικός προγράμματος: 2021-1-RO01-KA220-SCH-000024401) με τίτλο “HOPE4schools” στην πόλη Timisoara της Ρουμανίας. Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να επιδρούν αποτελεσματικά και να υποστηρίζουν τους μαθητές, το προσωπικό και τις οικογένειές τους κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής διδασκαλίας, με γνώμονα την υγεία και την ευημερία όλων των εμπλεκόμενων.
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συνεργάζεται με οργανισμούς από την Πορτογαλία, τη Σερβία, την Τσεχία και δυο από τη Ρουμανία, ο ένας από τους οποίους είναι και ο συντονιστής του προγράμματος.
Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τα συνημμένα.
- Κατηγορία: ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Στο πλαίσιο της συνεργασίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας με το ΚΜΟΠ - Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας, η ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας επιθυμεί να συμβάλλει στην υλοποίηση του προγράμματος «PARTICIPATION – Ανάλυση και πρόληψη του εξτρεμισμού μέσω της Συμμετοχής». Το πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν ακαδημαϊκοί και ερευνητικοί φορείς από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, το Βέλγιο, τη Γαλλία και άλλες χώρες, αποσκοπεί στην πρόληψη του εξτρεμισμού και της βίαιης ριζοσπαστικοποίησης μέσω αποτελεσματικότερων κοινωνικών και εκπαιδευτικών πολιτικών και παρεμβάσεων που στοχεύουν σε ομάδες κινδύνου.
Για τον σκοπό αυτό, προσκαλούμε τους εκπαιδευτικούς της ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας να πάρουν μέρος σε ηλεκτρονική έρευνα που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Μάρτιος-Μάιος 2022).
Περισσότερα: PARTICIPATION – Ανάλυση και πρόληψη του εξτρεμισμού μέσω της Συμμετοχής
- Κατηγορία: Προγράμματα Σχολικών Μονάδων
Το σχολικό έτος 2021-22 η Α΄ τάξη του Γυμνασίου Κλεινών Φλώρινας, στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning, συμμετέχει στην υλοποίηση του έργου «Γυναίκες του 1821» (https://twinspace.etwinning.net/189494/home) σε συνεργασία με οκτώ σχολεία: 7ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων, Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, 2ο ΓΕΛ Πρέβεζας, 3ο ΓΕΛ Αργυρούπολης, Ειδικό Σχολείο Κωφών/Βαρήκοων Αργυρούπολης, 3ο ΓΕΛ Ρόδου, ΓΕΛ Αφάντου, Δημοτικό Σχολείο Μεγάλων Καλυβίων. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός είναι η Σοβιτσλή Αγάπη (ΠΕ02).
- Κατηγορία: Προγράμματα Σχολικών Μονάδων
Το σχολικό έτος 2021-22 η Β΄ τάξη του Γυμνασίου Κλεινών Φλώρινας, στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning, συμμετέχει στην υλοποίηση του έργου «Παίζοντας μες στον χρόνο» (https://twinspace.etwinning.net/211225/home) σε συνεργασία με τρία σχολεία: Γυμνάσιο Αρμενίου, Γυμνάσιο Αλωνίων, Γυμνάσιο Κορινού. Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί είναι: Σοβιτσλή Αγάπη (ΠΕ02) και Γεράσης Νικόλαος (ΠΕ02).
- Κατηγορία: ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αναφορικά με το με αριθμ. πρωτ. 880/14-02-2022 έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας με θέμα «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή σε κοινοπραξία κινητικότητας Erasmus+ KA1» σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω:
- Κατηγορία: Hope 4 schools
Στο πλαίσιο υλοποίησης Ευρωπαϊκού Προγράμματος ΚΑ2 με τίτλο "HOPE4schools – Health, openness and prosperity education for schools ”, στο οποίο η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συμμετέχει ως εταίρος, καλούνται οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να λάβουν μέρος στην υλοποίησή του να συμπληρώσουν τη σχετική φόρμα συμμετοχής μέχρι την Τρίτη 15/02/2022 στη διεύθυνση:
https://forms.gle/xwaQbNcf3Qp2jJvT6
Περισσότερα: Πρόσκληση συμμετοχής σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα με θέμα "Hope4schools"
- Κατηγορία: Dig4Future
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, αξιοποιώντας τον Πόλο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ΤΠΕ Γρεβενών, θα υλοποιήσει το πρόγραμμα Erasmus+ DIG4Future- “Digital competencies, Inclusion and Growth for Future generations” για μαθητές που φοιτούν στα Γυμνάσια της Περιφερειακής Ενότητας Γρεβενών.
Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε το συνημμένο.
Υποκατηγορίες
DigitAll
Η πανδημία Covid-19 έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τομέα της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το School Education Gateway «Έρευνα για την ηλεκτρονική και εξ αποστάσεως εκπαίδευση» η διαδικτυακή διδασκαλία αποτέλεσε πρακτική διδασκαλίας για πάνω από το 66% των εκπαιδευτικών και οι περισσότεροι πιστεύουν ότι αυτή η κατάσταση θα προκαλέσει αλλαγές στην εκπαίδευση στο μέλλον. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας πραγματοποίησε μια προκαταρκτική έρευνα μεταξύ δασκάλων, γονέων και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού στην Ελλάδα, δείχνοντας ότι η πλειοψηφία των γονέων απέδωσε την ανάγκη για πρόσθετη υποστήριξη στην έλλειψη σαφών οδηγιών, στις χαμηλές ψηφιακές δεξιότητες και στην ανάγκη για κοινωνικές επαφές. Ωστόσο, πολλοί από αυτούς έδωσαν έμφαση στην αυτονομία που προωθείται μέσω της διαδικτυακής μάθησης.
Πολλοί εκπαιδευτικοί και σχολεία προσπαθούν να προσφέρουν λύσεις συμπερίληψης όλων των μαθητών τους, αλλά το ψηφιακό περιεχόμενο και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτούν νέες προσαρμογές και δεξιότητες. Συνεπώς, οι εκπαιδευτικοί θα χρειαστούν υποστήριξη τόσο για την απόκτηση των απαραίτητων ψηφιακών δεξιοτήτων για την εφαρμογή ποιοτικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όσο και για τη δημιουργία και οργάνωση αυτών των ψηφιακών μαθημάτων και περιεχομένου με τον πιο συμπεριληπτικό δυνατό τρόπο. Στόχος αυτού του έργου είναι να παρέχει καθοδήγηση και κατάρτιση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας έως της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην προσαρμογή του ψηφιακού περιεχομένου στους μαθητές τους με συγκεκριμένες μαθησιακές ανάγκες.
Οι πόροι του έργου θα επικεντρωθούν στην παιδαγωγική της συμπερίληψης και την προσαρμογή του περιεχομένου του διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού. Αρκετά έργα προσφέρουν πολύτιμους καταλόγους εργαλείων ή προωθούν ευκαιρίες δικτύωσης για όσους δραστηριοποιούνται στον τομέα εκπαίδευσης πρόθυμα να μοιραστούν τους πόρους και τις καλές πρακτικές τους για τη διαδικτυακή εκπαίδευση.
Τα προϊόντα του έργου είναι τα παρακάτω:
- Οδηγός για τις ανάγκες ψηφιακής προσαρμογής (Guide)
- 50 Φύλλα πρακτικής προσαρμογής (Practical Adaptation Sheets)
- Eργαλειοθήκη (toolbox)
- 50 Εκπαιδευτικά βίντεο (tutorials)
- 10 Λίστες ελέγχου προσαρμογής (Adaptation Checklists)
- 50 φύλλα εργασίας (Worksheets)
Climate Change in Classroom
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συμμετέχει ως εταίρος στο πρόγραμμα Erasmus+ “Climate Change in classroom and beyond” (από 01/09/2020 έως τις 31/08/2023). Στο πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης φορείς της Τουρκίας, Βουλγαρίας και Ιταλίας και συντονίστρια χώρα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο.
Με αφετηρία τη διαπίστωση ότι η κλιματική αλλαγή έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, την οικονομία και την ανθρώπινη υγεία, καθώς και συμπεράσματα ερευνών σχετικά με τη θετική επίδραση της εκπαίδευσης πάνω στην καλλιέργεια θετικών συμπεριφορών των μαθητών σε περιβαλλοντικά θέματα, το πρόγραμμα “Culture Change in classroom and beyond” στοχεύει να:
- καλλιεργήσει θετικές συμπεριφορές και να ωθήσει τους μαθητές να αναλάβουν ενεργή στάση στην προστασία του περιβάλλοντος
- βοηθήσει τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τις διαφορές που υφίστανται μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών πάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα
- καλλιεργήσει στους μαθητές δεξιότητες ζωής που θα τους επιτρέψουν να συμμετάσχουν αποτελεσματικά στο πρόγραμμα
- βελτιώσει τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών και τις γλωσσικές τους ικανότητες στη χρήση ξένων γλωσσών
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:
- υλοποίηση προγράμματος etwinning με το ίδιο θέμα
- έρευνα των γνώσεων των μαθητών πάνω στην κλιματική αλλαγή
- δημιουργία προωθητικού υλικού (ενημερωτικό φυλλάδιο)
- δράσεις διάχυσης του προγράμματος και των αποτελεσμάτων του στην τοπική κοινότητα
- δημιουργία ECOTEAMS και ERASMUS+ CORNERS στο σχολείο
Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος προβλέπεται η συμμετοχή 3 μαθητών/μαθητριών και των συνοδών τους σε LEARNING, TEACHING & TRAINING ACTIVITY (LTTA) στη Βουλγαρία, διάρκειας 7 ημερών. Στη δραστηριότητα θα συμμετέχουν ισάριθμες ομάδες από όλους τους εταίρους του προγράμματος.
Σελίδα 8 από 13