Η πανδημία Covid-19 έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τομέα της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το School Education Gateway «Έρευνα για την ηλεκτρονική και εξ αποστάσεως εκπαίδευση» η διαδικτυακή διδασκαλία αποτέλεσε πρακτική διδασκαλίας για πάνω από το 66% των εκπαιδευτικών και οι περισσότεροι πιστεύουν ότι αυτή η κατάσταση θα προκαλέσει αλλαγές στην εκπαίδευση στο μέλλον. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας πραγματοποίησε μια προκαταρκτική έρευνα μεταξύ δασκάλων, γονέων και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού στην Ελλάδα, δείχνοντας ότι η πλειοψηφία των γονέων απέδωσε την ανάγκη για πρόσθετη υποστήριξη στην έλλειψη σαφών οδηγιών, στις χαμηλές ψηφιακές δεξιότητες και στην ανάγκη για κοινωνικές επαφές. Ωστόσο, πολλοί από αυτούς έδωσαν έμφαση στην αυτονομία που προωθείται μέσω της διαδικτυακής μάθησης.
Πολλοί εκπαιδευτικοί και σχολεία προσπαθούν να προσφέρουν λύσεις συμπερίληψης όλων των μαθητών τους, αλλά το ψηφιακό περιεχόμενο και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτούν νέες προσαρμογές και δεξιότητες. Συνεπώς, οι εκπαιδευτικοί θα χρειαστούν υποστήριξη τόσο για την απόκτηση των απαραίτητων ψηφιακών δεξιοτήτων για την εφαρμογή ποιοτικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όσο και για τη δημιουργία και οργάνωση αυτών των ψηφιακών μαθημάτων και περιεχομένου με τον πιο συμπεριληπτικό δυνατό τρόπο. Στόχος αυτού του έργου είναι να παρέχει καθοδήγηση και κατάρτιση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας έως της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην προσαρμογή του ψηφιακού περιεχομένου στους μαθητές τους με συγκεκριμένες μαθησιακές ανάγκες.
Οι πόροι του έργου θα επικεντρωθούν στην παιδαγωγική της συμπερίληψης και την προσαρμογή του περιεχομένου του διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού. Αρκετά έργα προσφέρουν πολύτιμους καταλόγους εργαλείων ή προωθούν ευκαιρίες δικτύωσης για όσους δραστηριοποιούνται στον τομέα εκπαίδευσης πρόθυμα να μοιραστούν τους πόρους και τις καλές πρακτικές τους για τη διαδικτυακή εκπαίδευση.
Τα προϊόντα του έργου είναι τα παρακάτω:
- Οδηγός για τις ανάγκες ψηφιακής προσαρμογής (Guide)
- 50 Φύλλα πρακτικής προσαρμογής (Practical Adaptation Sheets)
- Eργαλειοθήκη (toolbox)
- 50 Εκπαιδευτικά βίντεο (tutorials)
- 10 Λίστες ελέγχου προσαρμογής (Adaptation Checklists)
- 50 φύλλα εργασίας (Worksheets)
- Κατηγορία: DigitAll
Την Παρασκευή 24.03.2023 η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε.) Δυτικής Μακεδονίας πραγματοποίησε εκδήλωση ενημέρωσης με θέμα: "DigitALL: προσαρμόζοντας το εκπαιδευτικό υλικό της ψηφιακής διδασκαλίας στις ανάγκες των μαθητών" στο Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕ.ΠΕ.Α.) Καστοριάς. Δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση.
- Κατηγορία: DigitAll
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας σας προσκαλεί σε εκδήλωση ενημέρωσης με θέμα:
"DigitALL: προσαρμόζοντας το εκπαιδευτικό υλικό της ψηφιακής διδασκαλίας στις ανάγκες των μαθητών"
Παρασκευή 24.03.2023 και ώρα 11:30 στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς (Περιβαλλοντικό Πάρκο Δήμου Καστοριάς
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση και διαδικτυακά στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://zoom.us/j/96284071043https://zoom.us/j/96284071043
Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τα συνημμένα.
- Κατηγορία: DigitAll
Στην ιστοσελίδα του προγράμματος DigitALL https://digitall-project.eu/ μπορείτε να αναζητήσετε την εργαλειοθήκη που αποτελεί μια συλλογή 50 φύλλων παρουσίασης για διάφορους διαδικτυακούς πόρους, εργαλεία και λογισμικό που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διαδικτυακή μάθηση. Η συμμετοχικότητα και η προσβασιμότητα αυτών των εργαλείων αποτέλεσαν σημαντικά κριτήρια για την επιλογή τους.
Κάθε φύλλο παρουσίασης παρέχει:
Περισσότερα: Ανακοίνωση για το πρόγραμμα DigitALL (εργαλειοθήκη)
- Κατηγορία: DigitAll
Στην ιστοσελίδα του προγράμματος DigitALLhttps://digitall-project.eu/ μπορείτε να αναζητήσετε τα πρακτικά φύλλα προσαρμογής που παρέχουν κατευθυντήριες γραμμές και πρακτικές συμβουλές στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία για τη δημιουργία περιεχομένου χωρίς αποκλεισμούς και την υιοθέτηση πρακτικών διδασκαλίας χωρίς αποκλεισμούς για όλους τους μαθητές τους.
Τα φύλλα προσαρμογής χωρίζονται σε τρεις κύριες κατηγορίες:
Περισσότερα: Ανακοίνωση για το πρόγραμμα DigitALL (πρακτικά φύλλα προσαρμογής)
- Κατηγορία: DigitAll
Την Τετάρτη και Πέμπτη 8 και 9 Ιουνίου 2022 πραγματοποιήθηκε η τρίτη (υβριδική) εταιρική συνάντηση (TPM) στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (κωδικός προγράμματος: 2020-1-BE01-KA226-SCH-082731) με τίτλο “DigitALL” στη Μονς στη Γαλλία. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας. συνεργάζεται με δημόσιους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς οργανισμούς από την Ιταλία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία και δυο από το Βέλγιο, ο ένας από τους οποίους είναι και ο συντονιστής του προγράμματος. Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να παρέχει καθοδήγηση και υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την προσαρμογή ψηφιακού υλικού στις ανάγκες των μαθητών με ειδικές ανάγκες στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής παιδαγωγικής προσέγγισης.
Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τo συνημμένo.
Free Joomla Lightbox Gallery- Κατηγορία: DigitAll
Στόχος αυτού του προγράμματος Erasmus+ είναι να καθοδηγήσει και να ενδυναμώσει τους εκπαιδευτικούς από το δημοτικό έως το γυμνάσιο στην προσαρμογή του ψηφιακού περιεχομένου στους μαθητές με ειδικές ανάγκες.
Περισσότερα: DigitaLL - Οδηγός για τις ανάγκες ψηφιακής προσαρμογής
- Κατηγορία: DigitAll
Στο πλαίσιο του προγράμματος DigitALL (κωδικός προγράμματος: 2020-1-BE01-KA226-SCH-082731) μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για την καθοδήγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την προσαρμογή ψηφιακού υλικού στις ανάγκες των μαθητών με ειδικές ανάγκες, με κεντρικό άξονα όλων των δραστηριοτήτων τη συμπεριληπτική παιδαγωγική προσέγγιση.
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε το συνημμένο αρχείο.
- Κατηγορία: DigitAll
Την Τρίτη και Τετάρτη 26 και 27 Οκτωβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη εταιρική συνάντηση (TPM) στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (κωδικός προγράμματος: 2020-1-BE01-KA226-SCH-082731) με τίτλο “DigitALL” στο Τορίνο της Ιταλίας. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συνεργάζεται με δημόσιους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς οργανισμούς από την Ιταλία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία και δυο από το Βέλγιο, ο ένας από τους οποίους είναι και ο συντονιστής του προγράμματος.
Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε το συνημμένο.