HOPE4Schools

Την Πέμπτη και Παρασκευή 8 και 9 Σεπτεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη εταιρική συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (κωδικός προγράμματος: 2021-1-RO01-KA220-SCH-000024401 και διάρκεια υλοποίησης από 01-01-2022 έως 01-01-2024) με τίτλο HOPE4schoolsστην πόλη Sofia της Βουλγαρίας. Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να επιδρούν αποτελεσματικά και να υποστηρίζουν τους μαθητές, το προσωπικό και τις οικογένειές τους κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής διδασκαλίας, με γνώμονα την υγεία και την ευημερία όλων των εμπλεκόμενων. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συνεργάζεται με οργανισμούς από τη Βουλγαρία, την Πορτογαλία, τη Σερβία, την Τσεχία και δυο από τη Ρουμανία, ο ένας από τους οποίους είναι και ο συντονιστής του προγράμματος.

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε το συνημμένο.

Free Joomla Lightbox Gallery
erasmus+

Στο πλαίσιο της πρόσκλησης 2022 του Προγράμματος Erasmus+, η Εθνική Μονάδα Συντονισμού (ΙΚΥ) ενέκρινε την επιχορήγηση του ποσού των 142.517 ευρώ για την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, στην οποία έχει χορηγηθεί η Διαπίστευση Erasmus+ στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης για το διάστημα 2021-2027.

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε το συνημμένο.

eresmus 2021-27

Το 12ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης συμμετέχει στο Πρόγραμμα ERASMUS+ με κωδικό αριθμό: 2019-1-RO01-KA229-063223_5 και τίτλο «Active kids for a better future» για την τριετία 2019-22. Συμπράττουν σχολεία από τη Ρουμανία, Τουρκία, Τσεχία, Ισπανία και  Πολωνία. Για το 12ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης και τα συμπραττόμενα ευρωπαϊκά σχολεία του προγράμματος πραγματοποιήθηκε η έκτη εκπαιδευτική μετακίνηση δασκάλων στο σχολείο Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 3 w Białymstoku στο Bialystok της Πολωνίας. Από κάθε συμπραττόμενο σχολείο συμμετείχαν 4 έως 6 εκπαιδευτικοί από τις 13 έως 17 Ιουνίου 2022.

 Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε το συνημμένο.
DigitALL

Την Τετάρτη και Πέμπτη 8 και 9 Ιουνίου 2022 πραγματοποιήθηκε η τρίτη (υβριδική) εταιρική συνάντηση (TPM) στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (κωδικός προγράμματος: 2020-1-BE01-KA226-SCH-082731) με τίτλο DigitALL” στη Μονς στη Γαλλία. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας. συνεργάζεται με δημόσιους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς οργανισμούς από την Ιταλία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία και δυο από το Βέλγιο, ο ένας από τους οποίους είναι και ο συντονιστής του προγράμματος. Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να παρέχει καθοδήγηση και υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την προσαρμογή ψηφιακού υλικού στις ανάγκες των μαθητών με ειδικές ανάγκες στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής παιδαγωγικής προσέγγισης.

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τo συνημμένo.

Συνημμένα:
Download this file (Δελτίο τύπου TPM 24.06.2022.pdf)Δελτίο τύπου TPM 24.06.2022.pdf[ ]406 kB
Free Joomla Lightbox Gallery
erasmus+

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας προσκαλεί τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας στις παρακάτω ενημερωτικές τηλεσυναντήσεις:

Α. «Πώς εγγράφω τον οργανισμό μου στο σύστημα εγγραφής οργανισμών Erasmus+», την Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022 στις 11:00.

Για τη σύνδεσή σας ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: https://zoom.us/j/95154137278

 

Β. «Διαπίστευση Erasmus+ 2021-2027», την Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022 στις 12:30.

Για τη σύνδεσή σας χρησιμοποιήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: https://zoom.us/j/95211748877

Δείτε τις συνημμένες προσκλήσεις.

erasmus+

Στο πλαίσιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο "Games for tolerance - T-Games" (κωδικός προγράμματος: 2020-1-BG01-KA201-079206), η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το ΚΜΟΠ – Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας σας προσκαλούν σε εκδήλωση ενημέρωσης με θέμα:


"T-Games: εκπαιδευτικά παιχνίδια για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση"

Συνημμένα:
Download this file (Πρόγραμμα εκδήλωσης.pdf)Πρόγραμμα εκδήλωσης.pdf[ ]885 kB

eresmus 2021-27

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας πραγματοποίησε προπαρασκευαστική επίσκεψη στην πόλη Bialystok της Πολωνίας από τις 16 έως τις 19 Μαΐου 2022 στο πλαίσιο υλοποίησης του Διαπιστευμένου Σχεδίου Κινητικότητας 2021 – Σχολική Εκπαίδευση (2021-1-ELOl-KA121-5CH-000020310).  Το πρόγραμμα με τίτλο «Ολιστική προσέγγιση της βιώσιμης ανάπτυξης στην εκπαίδευση» .

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τα συνημμένα.

Erasmus+

Το χρονικό διάστημα 18 έως 22 Μαΐου 2022 το Δημοτικό Σχολείο Λευκοπηγής είχετην τιμή και τη χαρά να υποδεχτεί εκπαιδευτικούς από τέσσερα Ευρωπαϊκά σχολείαστο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus +. H επίσκεψη αυτή αποτελεί την τρίτηκινητικότητα των σχολείων-εταίρων της στρατηγικής σύμπραξης Erasmus+ 2019-1- UK01-KA229-061892 με τίτλο «I speak for rights». Σκοπός του έργου είναι ηγνωριμία των μαθητών και μαθητριών με την Χάρτα των Δικαιωμάτων του Παιδιούτης UNICEF, η ευαισθητοποίησή τους σχετικά με τα δικαιώματά τους και ηανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της ιδιότητας του πολίτη του κόσμου μέσααπόσυνεργατικές δραστηριότητες μεταξύ των σχολείων των χωρών που συμμετέχουν. Συγκεκριμένα επισκέφθηκαν στο σχολείο μας δέκα εκπαιδευτικοί από ταεξήςσχολεία: Ysgol Gynradd Gymraeg Tirdeunaw (συντονιστικό σχολείο) και Ysgol
Gymraeg Parc y Tywyn της Ουαλίας, Saint Mary’s National Boys’ School τουΔουβλίνου και το Vehmasmäen Koulu της Φιλανδίας.

 

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τα συνημμένα.

MEDIA SMARTS

Την Τετάρτη και Πέμπτη 4 και 5 Μαΐου 2022 αντίστοιχα πραγματοποιήθηκε στο Ταλλίν της Εσθονίας η δεύτερη συνάντηση μεταξύ των εταίρων στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (κωδικός προγράμματος: 2020-1-FR01-KA226-SCH-095287) με τίτλο “Media Smarts”.

 

Free Joomla Lightbox Gallery
Erasmus+

Την Τρίτη και Τετάρτη 10 και 11 Μαΐου 2022 αντίστοιχα πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση μεταξύ των εταίρων στην πόλη Senlis της Γαλλίας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (κωδικός προγράμματος: 2021-1-FR01-KA220-VET-000024874) με τίτλο “Cooperation project on innovation on Augmented Reality (AR) in public works (CPIARPW)” (Πρόγραμμα Συνεργασίας για καινοτομία στην Επαυξημένη Πραγματικότητα στα δημόσια έργα). Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συνεργάζεται με πέντε οργανισμούς επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης από την Ιταλία, την Τουρκία και τη Γαλλία, που είναι και η συντονίστρια χώρα.  Η διάρκεια του προγράμματος είναι 22 μήνες (από 01 Νοεμβρίου 2021 έως 01 Αυγούστου 2023).

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τα συνημμένα.

Συνημμένα:
Download this file (AR TPM 10.05.2022.pdf)AR TPM 10.05.2022.pdf[ ]1635 kB
Download this file (AR Δελτίο Τύπου 10.05.2022.pdf)AR Δελτίο Τύπου 10.05.2022.pdf[ ]4166 kB
Free Joomla Lightbox Gallery

Υποκατηγορίες

digitAll

Η πανδημία Covid-19 έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τομέα της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το School Education Gateway «Έρευνα για την ηλεκτρονική και εξ αποστάσεως εκπαίδευση» η διαδικτυακή διδασκαλία αποτέλεσε πρακτική διδασκαλίας για πάνω από το 66% των εκπαιδευτικών και οι περισσότεροι πιστεύουν ότι αυτή η κατάσταση θα προκαλέσει αλλαγές στην εκπαίδευση στο μέλλον. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας πραγματοποίησε μια προκαταρκτική έρευνα μεταξύ δασκάλων, γονέων και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού στην Ελλάδα, δείχνοντας ότι η πλειοψηφία των γονέων απέδωσε την ανάγκη για πρόσθετη υποστήριξη στην έλλειψη σαφών οδηγιών, στις χαμηλές ψηφιακές δεξιότητες και στην ανάγκη για κοινωνικές επαφές. Ωστόσο, πολλοί από αυτούς έδωσαν έμφαση στην αυτονομία που προωθείται μέσω της διαδικτυακής μάθησης.

Πολλοί εκπαιδευτικοί και σχολεία προσπαθούν να προσφέρουν λύσεις συμπερίληψης όλων των μαθητών τους, αλλά το ψηφιακό περιεχόμενο και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτούν νέες προσαρμογές και δεξιότητες. Συνεπώς, οι εκπαιδευτικοί θα χρειαστούν υποστήριξη τόσο για την απόκτηση των απαραίτητων ψηφιακών δεξιοτήτων για την εφαρμογή ποιοτικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όσο και για τη δημιουργία και οργάνωση αυτών των ψηφιακών μαθημάτων και περιεχομένου με τον πιο συμπεριληπτικό δυνατό τρόπο. Στόχος αυτού του έργου είναι να παρέχει καθοδήγηση και κατάρτιση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας έως της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην προσαρμογή του ψηφιακού περιεχομένου στους μαθητές τους με συγκεκριμένες μαθησιακές ανάγκες.

Οι πόροι του έργου θα επικεντρωθούν στην παιδαγωγική της συμπερίληψης και την προσαρμογή του περιεχομένου του διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού. Αρκετά έργα προσφέρουν πολύτιμους καταλόγους εργαλείων ή προωθούν ευκαιρίες δικτύωσης για όσους δραστηριοποιούνται στον τομέα εκπαίδευσης πρόθυμα να μοιραστούν τους πόρους και τις καλές πρακτικές τους για τη διαδικτυακή εκπαίδευση.

 

Τα προϊόντα του έργου είναι τα παρακάτω:

  • Οδηγός για τις ανάγκες ψηφιακής προσαρμογής (Guide)
  • 50 Φύλλα πρακτικής προσαρμογής (Practical Adaptation Sheets)
  • Eργαλειοθήκη (toolbox)
  • 50 Εκπαιδευτικά βίντεο (tutorials)
  • 10 Λίστες ελέγχου προσαρμογής (Adaptation Checklists)
  • 50 φύλλα εργασίας (Worksheets)

climateHope4sch

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συμμετέχει ως εταίρος στο πρόγραμμα Erasmus+ “Climate Change in classroom and beyond” (από 01/09/2020 έως τις 31/08/2023).  Στο πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης φορείς της Τουρκίας, Βουλγαρίας και Ιταλίας και συντονίστρια χώρα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο.

Με αφετηρία τη διαπίστωση ότι η κλιματική αλλαγή έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, την οικονομία και την ανθρώπινη υγεία, καθώς και συμπεράσματα ερευνών σχετικά με τη θετική επίδραση της εκπαίδευσης πάνω στην καλλιέργεια θετικών συμπεριφορών των μαθητών σε περιβαλλοντικά θέματα, το πρόγραμμα “Culture Change in classroom and beyond” στοχεύει να:

  • καλλιεργήσει θετικές συμπεριφορές και να ωθήσει τους μαθητές να αναλάβουν ενεργή στάση στην προστασία του περιβάλλοντος
  • βοηθήσει τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τις διαφορές που υφίστανται μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών πάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα
  • καλλιεργήσει στους μαθητές δεξιότητες ζωής που θα τους επιτρέψουν να συμμετάσχουν αποτελεσματικά στο πρόγραμμα
  • βελτιώσει τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών και τις γλωσσικές τους ικανότητες στη χρήση ξένων γλωσσών

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:

  • υλοποίηση προγράμματος etwinning με το ίδιο θέμα
  • έρευνα των γνώσεων των μαθητών πάνω στην κλιματική αλλαγή
  • δημιουργία προωθητικού υλικού (ενημερωτικό φυλλάδιο)
  • δράσεις διάχυσης του προγράμματος και των αποτελεσμάτων του στην τοπική κοινότητα
  • δημιουργία ECOTEAMS και ERASMUS+ CORNERS στο σχολείο

Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος  προβλέπεται η συμμετοχή 3 μαθητών/μαθητριών και των συνοδών τους σε LEARNING, TEACHING & TRAINING ACTIVITY (LTTA) στη Βουλγαρία, διάρκειας 7 ημερών. Στη δραστηριότητα θα συμμετέχουν ισάριθμες ομάδες από όλους τους εταίρους του προγράμματος.