eresmus 2021-27

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας πραγματοποίησε προπαρασκευαστική επίσκεψη στην πόλη Bialystok της Πολωνίας από τις 16 έως τις 19 Μαΐου 2022 στο πλαίσιο υλοποίησης του Διαπιστευμένου Σχεδίου Κινητικότητας 2021 – Σχολική Εκπαίδευση (2021-1-ELOl-KA121-5CH-000020310).  Το πρόγραμμα με τίτλο «Ολιστική προσέγγιση της βιώσιμης ανάπτυξης στην εκπαίδευση» .

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τα συνημμένα.

Erasmus+

Το χρονικό διάστημα 18 έως 22 Μαΐου 2022 το Δημοτικό Σχολείο Λευκοπηγής είχετην τιμή και τη χαρά να υποδεχτεί εκπαιδευτικούς από τέσσερα Ευρωπαϊκά σχολείαστο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus +. H επίσκεψη αυτή αποτελεί την τρίτηκινητικότητα των σχολείων-εταίρων της στρατηγικής σύμπραξης Erasmus+ 2019-1- UK01-KA229-061892 με τίτλο «I speak for rights». Σκοπός του έργου είναι ηγνωριμία των μαθητών και μαθητριών με την Χάρτα των Δικαιωμάτων του Παιδιούτης UNICEF, η ευαισθητοποίησή τους σχετικά με τα δικαιώματά τους και ηανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της ιδιότητας του πολίτη του κόσμου μέσααπόσυνεργατικές δραστηριότητες μεταξύ των σχολείων των χωρών που συμμετέχουν. Συγκεκριμένα επισκέφθηκαν στο σχολείο μας δέκα εκπαιδευτικοί από ταεξήςσχολεία: Ysgol Gynradd Gymraeg Tirdeunaw (συντονιστικό σχολείο) και Ysgol
Gymraeg Parc y Tywyn της Ουαλίας, Saint Mary’s National Boys’ School τουΔουβλίνου και το Vehmasmäen Koulu της Φιλανδίας.

 

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τα συνημμένα.

MEDIA SMARTS

Την Τετάρτη και Πέμπτη 4 και 5 Μαΐου 2022 αντίστοιχα πραγματοποιήθηκε στο Ταλλίν της Εσθονίας η δεύτερη συνάντηση μεταξύ των εταίρων στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (κωδικός προγράμματος: 2020-1-FR01-KA226-SCH-095287) με τίτλο “Media Smarts”.

 

Free Joomla Lightbox Gallery
Erasmus+

Την Τρίτη και Τετάρτη 10 και 11 Μαΐου 2022 αντίστοιχα πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση μεταξύ των εταίρων στην πόλη Senlis της Γαλλίας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (κωδικός προγράμματος: 2021-1-FR01-KA220-VET-000024874) με τίτλο “Cooperation project on innovation on Augmented Reality (AR) in public works (CPIARPW)” (Πρόγραμμα Συνεργασίας για καινοτομία στην Επαυξημένη Πραγματικότητα στα δημόσια έργα). Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συνεργάζεται με πέντε οργανισμούς επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης από την Ιταλία, την Τουρκία και τη Γαλλία, που είναι και η συντονίστρια χώρα.  Η διάρκεια του προγράμματος είναι 22 μήνες (από 01 Νοεμβρίου 2021 έως 01 Αυγούστου 2023).

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τα συνημμένα.

Συνημμένα:
Download this file (AR TPM 10.05.2022.pdf)AR TPM 10.05.2022.pdf[ ]1635 kB
Download this file (AR Δελτίο Τύπου 10.05.2022.pdf)AR Δελτίο Τύπου 10.05.2022.pdf[ ]4166 kB
Free Joomla Lightbox Gallery
erasmus+

Δελτίο τύπου του 12ου Δημοτικού Σχολείου Κοζάνης, που αφορά τη συμμετοχή στο πρόγραμμα erasmus+ με τίτλο "Active kids for a better future".

Δείτε το συνημμένο δελτίο τύπου!

HOPE4Schools

Το έργο HOPE4Schools, με στόχο την εκπαίδευση για την υγεία, την εξωστρέφεια και την ευημερία στα σχολεία, συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του προγράμματος Erasmus+. και έχει διάρκεια 24 μήνες, από 01.01.2022 έως 31.12.2024. 

Το πρόγραμμα στοχεύει να:

  • εξοπλίσει το προσωπικό των σχολείων, τους μαθητές και τις ΜΚΟ με σχετικές πληροφορίες προκειμένου να αναπτύξουν νέες ικανότητες: κατανόηση της ψυχικής υγείας, βελτίωση της επικοινωνίας για την υγεία, ανθεκτικότητα και διαχείριση του άγχους μέσω κατάρτισης και εργαστηρίων με τη χρήση του αποθετηρίου.
  • παρέχει στο προσωπικό των σχολείων, τους εκπαιδευτές και τους γονείς συμβουλές για το πώς να μιλήσουν με τους μαθητές για την Covid-19, την ψυχική υγεία και την ευημερία, μέσω διαδραστικών ψηφιακών εργαλείων.
  • αγκαλιάσει νέες εκπαιδευτικές και μαθησιακές διαδικτυακές μεθόδους (διαδικτυακές πηγές του αποθετηρίου και παραδείγματα βέλτιστων πρακτικών) με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών (Kahoot, Jamboard, Nearpod, Padlet, Canva, Mentimeter κ.λπ.) και να εξοικειώσει τους εκπαιδευτές, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές με αυτές.
  • αναπτύξει ολιστική διαθεματική κουλτούρα ευημερίας σε όλο το σχολείο και να ενθαρρύνει τη σχολική βελτίωση με την ενσωμάτωση μεθοδολογίας για την ευημερία στη στρατηγική του σχολείου και την ανάπτυξη συγκεκριμένου σχεδίου δράσης.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε το συνημμένο αρχείο.

Συνημμένα:
Download this file (Newsletter_1 _HOPE4Schools GR.pdf)Newsletter_1 _HOPE4Schools GR.pdf[ ]665 kB
eresmus 2021-27

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συνεργάζεται με τον φορέα Association FenêtreS από τη Γαλλία για την υλοποίηση σεμιναρίου με θέμα "Adapting young people to other cultures". Στο σεμινάριο, που θα πραγματοποιηθεί στη Μασσαλία της Γαλλίας από τις 23 έως τις 26 Μαΐου 2022, θα πάρουν μέρος τρεις εκπαιδευτικοί από την ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε το συνημμένο έντυπο "Infopack Training Marseille".

Όσοι εκπαιδευτικοί της ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή, παρακαλούνται να συμπληρώσουν τη συνημμένη αίτηση (στα αγγλικά) και να την αποστείλουν ηλεκτρονικά στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. το αργότερο έως την Τρίτη 03.05.2022.

ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Στόχος αυτού του προγράμματος Erasmus+ είναι να καθοδηγήσει και να ενδυναμώσει τους εκπαιδευτικούς από το δημοτικό έως το γυμνάσιο στην προσαρμογή του ψηφιακού περιεχομένου στους μαθητές με ειδικές ανάγκες.

Συνημμένα:
Download this file (Digitall Flyer GR 2.pdf)Digitall Flyer GR 2.pdf[ ]2629 kB

T-Games

Το πρόγραμμα ERASMUS+ με τίτλο T-Games και στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό μέσω εκπαιδευτικών παιχνιδιών παρουσιάζει το τεύχος με τίτλο «Οδηγός και δοκιμαστικά σενάρια πάνω στη μεθοδολογία των εκπαιδευτικών παιχνιδιών για εκπαιδευτικούς». O οδηγός αποτελεί το δεύτερο πνευματικό προϊόν που αναπτύσσεται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Games for tolerance” (“Παιχνίδια για την ανοχή”). Το παρόν έντυπο αποτελεί το αποτέλεσμα της συνεισφοράς των μελών της Κοινοπραξίας του έργου και υλοποιήθηκε υπό την καθοδήγηση του Κέντρου Υποστήριξης για την Εκπαίδευση και Επιχειρηματικότητα (Centre for Education and Entrepreneurship Support) στο Rzeszow στην Πολωνία.

Ο οδηγός είναι προσβάσιμος στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://drive.google.com/file/d/1kKNKaSHgjkPM1gvem4DCqy-HCoaOGav9/view?fbclid=IwAR3d3TqqiE1PUoeDoCECW2YdVuIEI9CDeIrCZgUi03nx2m8C5k6XNaTuL-Qhttps://drive.google.com/file/d/1kKNKaSHgjkPM1gvem4DCqy-HCoaOGav9/view?fbclid=IwAR3d3TqqiE1PUoeDoCECW2YdVuIEI9CDeIrCZgUi03nx2m8C5k6XNaTuL-Q

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τα συνημμένα.

Συνημμένα:
Download this file (T-Games IO1 - Methodology_GR.pdf)T-Games IO1 - Methodology_GR.pdf[ ]2187 kB
Download this file (T-Games IO2 full.png)T-Games IO2 full.png[ ]815 kB
Download this file (T-Games_IO2_guide_FINAL_GR.pdf)T-Games_IO2_guide_FINAL_GR.pdf[ ]1768 kB

Υποκατηγορίες

digitAll

Η πανδημία Covid-19 έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τομέα της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το School Education Gateway «Έρευνα για την ηλεκτρονική και εξ αποστάσεως εκπαίδευση» η διαδικτυακή διδασκαλία αποτέλεσε πρακτική διδασκαλίας για πάνω από το 66% των εκπαιδευτικών και οι περισσότεροι πιστεύουν ότι αυτή η κατάσταση θα προκαλέσει αλλαγές στην εκπαίδευση στο μέλλον. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας πραγματοποίησε μια προκαταρκτική έρευνα μεταξύ δασκάλων, γονέων και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού στην Ελλάδα, δείχνοντας ότι η πλειοψηφία των γονέων απέδωσε την ανάγκη για πρόσθετη υποστήριξη στην έλλειψη σαφών οδηγιών, στις χαμηλές ψηφιακές δεξιότητες και στην ανάγκη για κοινωνικές επαφές. Ωστόσο, πολλοί από αυτούς έδωσαν έμφαση στην αυτονομία που προωθείται μέσω της διαδικτυακής μάθησης.

Πολλοί εκπαιδευτικοί και σχολεία προσπαθούν να προσφέρουν λύσεις συμπερίληψης όλων των μαθητών τους, αλλά το ψηφιακό περιεχόμενο και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτούν νέες προσαρμογές και δεξιότητες. Συνεπώς, οι εκπαιδευτικοί θα χρειαστούν υποστήριξη τόσο για την απόκτηση των απαραίτητων ψηφιακών δεξιοτήτων για την εφαρμογή ποιοτικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όσο και για τη δημιουργία και οργάνωση αυτών των ψηφιακών μαθημάτων και περιεχομένου με τον πιο συμπεριληπτικό δυνατό τρόπο. Στόχος αυτού του έργου είναι να παρέχει καθοδήγηση και κατάρτιση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας έως της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην προσαρμογή του ψηφιακού περιεχομένου στους μαθητές τους με συγκεκριμένες μαθησιακές ανάγκες.

Οι πόροι του έργου θα επικεντρωθούν στην παιδαγωγική της συμπερίληψης και την προσαρμογή του περιεχομένου του διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού. Αρκετά έργα προσφέρουν πολύτιμους καταλόγους εργαλείων ή προωθούν ευκαιρίες δικτύωσης για όσους δραστηριοποιούνται στον τομέα εκπαίδευσης πρόθυμα να μοιραστούν τους πόρους και τις καλές πρακτικές τους για τη διαδικτυακή εκπαίδευση.

 

Τα προϊόντα του έργου είναι τα παρακάτω:

  • Οδηγός για τις ανάγκες ψηφιακής προσαρμογής (Guide)
  • 50 Φύλλα πρακτικής προσαρμογής (Practical Adaptation Sheets)
  • Eργαλειοθήκη (toolbox)
  • 50 Εκπαιδευτικά βίντεο (tutorials)
  • 10 Λίστες ελέγχου προσαρμογής (Adaptation Checklists)
  • 50 φύλλα εργασίας (Worksheets)

climateHope4sch

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συμμετέχει ως εταίρος στο πρόγραμμα Erasmus+ “Climate Change in classroom and beyond” (από 01/09/2020 έως τις 31/08/2023).  Στο πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης φορείς της Τουρκίας, Βουλγαρίας και Ιταλίας και συντονίστρια χώρα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο.

Με αφετηρία τη διαπίστωση ότι η κλιματική αλλαγή έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, την οικονομία και την ανθρώπινη υγεία, καθώς και συμπεράσματα ερευνών σχετικά με τη θετική επίδραση της εκπαίδευσης πάνω στην καλλιέργεια θετικών συμπεριφορών των μαθητών σε περιβαλλοντικά θέματα, το πρόγραμμα “Culture Change in classroom and beyond” στοχεύει να:

  • καλλιεργήσει θετικές συμπεριφορές και να ωθήσει τους μαθητές να αναλάβουν ενεργή στάση στην προστασία του περιβάλλοντος
  • βοηθήσει τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τις διαφορές που υφίστανται μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών πάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα
  • καλλιεργήσει στους μαθητές δεξιότητες ζωής που θα τους επιτρέψουν να συμμετάσχουν αποτελεσματικά στο πρόγραμμα
  • βελτιώσει τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών και τις γλωσσικές τους ικανότητες στη χρήση ξένων γλωσσών

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:

  • υλοποίηση προγράμματος etwinning με το ίδιο θέμα
  • έρευνα των γνώσεων των μαθητών πάνω στην κλιματική αλλαγή
  • δημιουργία προωθητικού υλικού (ενημερωτικό φυλλάδιο)
  • δράσεις διάχυσης του προγράμματος και των αποτελεσμάτων του στην τοπική κοινότητα
  • δημιουργία ECOTEAMS και ERASMUS+ CORNERS στο σχολείο

Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος  προβλέπεται η συμμετοχή 3 μαθητών/μαθητριών και των συνοδών τους σε LEARNING, TEACHING & TRAINING ACTIVITY (LTTA) στη Βουλγαρία, διάρκειας 7 ημερών. Στη δραστηριότητα θα συμμετέχουν ισάριθμες ομάδες από όλους τους εταίρους του προγράμματος.