×

Μήνυμα

Failed loading XML... Start tag expected, '' not found
eresmus 2021-27

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τα συνημμένα.

eresmus 2021-27

Μια διεθνής σύμπραξη οργανισμών η οποία αποτελείται από έξι οργανισμούς της Κοινωνίας των πολιτών από την Πολωνία, την Ισπανία, την Ελλάδα, την Αυστρία, την Ιταλία και τη Λετονία, συνεργάστηκε για περισσότερο από 2 χρόνια προκειμένου να αναπτύξει προτάσεις για πιο ελκυστική και συμπεριληπτική εκπαίδευση για όλες τις γενιές των ενήλικων μαθητών/μαθητριών.

Στο πλαίσιο του έργου “E4All : πιο ελκυστική και συμπεριληπτική εκπαίδευση για όλες τις γενιές” (Αριθμός έργου. 2020-1-PL01-KA204-082020) το οποίο συγχρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα Erasmus Plus της Ευρωπαϊκής Ένωσης , η ομάδα διεξήγαγε έξι συναντήσεις για τις ανταλλαγές εμπειριών και καλών πρακτικών και δύο εκπαιδευτικές συναντήσεις.

etwinning

Το Συνέδριο φιλοδοξεί να αποτελέσει το βήμα ακαδημαϊκού διαλόγου και παρουσίασης ερευνητικών εργασιών, αναλύσεων και θεωρητικών μελετών που αφορούν στις πολλαπλές πτυχές του πεδίου της Ηλεκτρονικής Μάθησης και, ειδικότερα, σε ζητήματα σχετικά με το Ανοικτό Ψηφιακό Υλικό και τις Ανοικτές Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις. Ειδική έμφαση θα δοθεί στην εφαρμοσμένη έρευνα που αφορά καινοτόμους εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς Ηλεκτρονικής Μάθησης στη σχολική εκπαίδευση, στην ανώτατη εκπαίδευση, στην επαγγελματική ανάπτυξη, στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη δια-βίου μάθηση.

Το Συνέδριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στελέχη της εκπαίδευσης, επιμορφωτές προγραμμάτων, στην ερευνητική κοινότητα, στην κοινότητα των επαγγελματιών και σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές που αξιοποιούν την Ηλεκτρονική Μάθηση και τους Ανοικτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους.

Η εγγραφή και η παρακολούθηση του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου “Ηλεκτρονική Μάθηση και Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι” είναι δωρεάν.

Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στον δικτυακό τόπο: https://eloer2023.primedu.uoa.gr

DigitALL

Στην ιστοσελίδα του προγράμματος DigitALL https://digitall-project.eu/ μπορείτε να αναζητήσετε την εργαλειοθήκη που αποτελεί μια συλλογή 50 φύλλων παρουσίασης για διάφορους διαδικτυακούς πόρους, εργαλεία και λογισμικό που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διαδικτυακή μάθηση. Η συμμετοχικότητα και η προσβασιμότητα αυτών των εργαλείων αποτέλεσαν σημαντικά κριτήρια για την επιλογή τους.

Κάθε φύλλο παρουσίασης παρέχει:

Συνημμένα:
Download this file (DigitALL Εργαλειοθήκη.pdf)DigitALL Εργαλειοθήκη.pdf[ ]656 kB
Download this file (Toolbox Collage (1).jpg)Toolbox Collage (1).jpg[ ]2063 kB

DigitALL

Στην ιστοσελίδα του προγράμματος DigitALLhttps://digitall-project.eu/ μπορείτε να αναζητήσετε τα πρακτικά φύλλα προσαρμογής που παρέχουν κατευθυντήριες γραμμές και πρακτικές συμβουλές στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία για τη δημιουργία περιεχομένου χωρίς αποκλεισμούς και την υιοθέτηση πρακτικών διδασκαλίας χωρίς αποκλεισμούς για όλους τους μαθητές τους.

Τα φύλλα προσαρμογής χωρίζονται σε τρεις κύριες κατηγορίες:

Υποκατηγορίες

digitAll

Η πανδημία Covid-19 έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τομέα της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το School Education Gateway «Έρευνα για την ηλεκτρονική και εξ αποστάσεως εκπαίδευση» η διαδικτυακή διδασκαλία αποτέλεσε πρακτική διδασκαλίας για πάνω από το 66% των εκπαιδευτικών και οι περισσότεροι πιστεύουν ότι αυτή η κατάσταση θα προκαλέσει αλλαγές στην εκπαίδευση στο μέλλον. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας πραγματοποίησε μια προκαταρκτική έρευνα μεταξύ δασκάλων, γονέων και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού στην Ελλάδα, δείχνοντας ότι η πλειοψηφία των γονέων απέδωσε την ανάγκη για πρόσθετη υποστήριξη στην έλλειψη σαφών οδηγιών, στις χαμηλές ψηφιακές δεξιότητες και στην ανάγκη για κοινωνικές επαφές. Ωστόσο, πολλοί από αυτούς έδωσαν έμφαση στην αυτονομία που προωθείται μέσω της διαδικτυακής μάθησης.

Πολλοί εκπαιδευτικοί και σχολεία προσπαθούν να προσφέρουν λύσεις συμπερίληψης όλων των μαθητών τους, αλλά το ψηφιακό περιεχόμενο και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτούν νέες προσαρμογές και δεξιότητες. Συνεπώς, οι εκπαιδευτικοί θα χρειαστούν υποστήριξη τόσο για την απόκτηση των απαραίτητων ψηφιακών δεξιοτήτων για την εφαρμογή ποιοτικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όσο και για τη δημιουργία και οργάνωση αυτών των ψηφιακών μαθημάτων και περιεχομένου με τον πιο συμπεριληπτικό δυνατό τρόπο. Στόχος αυτού του έργου είναι να παρέχει καθοδήγηση και κατάρτιση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας έως της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην προσαρμογή του ψηφιακού περιεχομένου στους μαθητές τους με συγκεκριμένες μαθησιακές ανάγκες.

Οι πόροι του έργου θα επικεντρωθούν στην παιδαγωγική της συμπερίληψης και την προσαρμογή του περιεχομένου του διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού. Αρκετά έργα προσφέρουν πολύτιμους καταλόγους εργαλείων ή προωθούν ευκαιρίες δικτύωσης για όσους δραστηριοποιούνται στον τομέα εκπαίδευσης πρόθυμα να μοιραστούν τους πόρους και τις καλές πρακτικές τους για τη διαδικτυακή εκπαίδευση.

 

Τα προϊόντα του έργου είναι τα παρακάτω:

  • Οδηγός για τις ανάγκες ψηφιακής προσαρμογής (Guide)
  • 50 Φύλλα πρακτικής προσαρμογής (Practical Adaptation Sheets)
  • Eργαλειοθήκη (toolbox)
  • 50 Εκπαιδευτικά βίντεο (tutorials)
  • 10 Λίστες ελέγχου προσαρμογής (Adaptation Checklists)
  • 50 φύλλα εργασίας (Worksheets)

climateHope4sch

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συμμετέχει ως εταίρος στο πρόγραμμα Erasmus+ “Climate Change in classroom and beyond” (από 01/09/2020 έως τις 31/08/2023).  Στο πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης φορείς της Τουρκίας, Βουλγαρίας και Ιταλίας και συντονίστρια χώρα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο.

Με αφετηρία τη διαπίστωση ότι η κλιματική αλλαγή έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, την οικονομία και την ανθρώπινη υγεία, καθώς και συμπεράσματα ερευνών σχετικά με τη θετική επίδραση της εκπαίδευσης πάνω στην καλλιέργεια θετικών συμπεριφορών των μαθητών σε περιβαλλοντικά θέματα, το πρόγραμμα “Culture Change in classroom and beyond” στοχεύει να:

  • καλλιεργήσει θετικές συμπεριφορές και να ωθήσει τους μαθητές να αναλάβουν ενεργή στάση στην προστασία του περιβάλλοντος
  • βοηθήσει τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τις διαφορές που υφίστανται μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών πάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα
  • καλλιεργήσει στους μαθητές δεξιότητες ζωής που θα τους επιτρέψουν να συμμετάσχουν αποτελεσματικά στο πρόγραμμα
  • βελτιώσει τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών και τις γλωσσικές τους ικανότητες στη χρήση ξένων γλωσσών

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:

  • υλοποίηση προγράμματος etwinning με το ίδιο θέμα
  • έρευνα των γνώσεων των μαθητών πάνω στην κλιματική αλλαγή
  • δημιουργία προωθητικού υλικού (ενημερωτικό φυλλάδιο)
  • δράσεις διάχυσης του προγράμματος και των αποτελεσμάτων του στην τοπική κοινότητα
  • δημιουργία ECOTEAMS και ERASMUS+ CORNERS στο σχολείο

Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος  προβλέπεται η συμμετοχή 3 μαθητών/μαθητριών και των συνοδών τους σε LEARNING, TEACHING & TRAINING ACTIVITY (LTTA) στη Βουλγαρία, διάρκειας 7 ημερών. Στη δραστηριότητα θα συμμετέχουν ισάριθμες ομάδες από όλους τους εταίρους του προγράμματος.