LED

Η Πολυμεσική Εφαρμογή LED, όπως και τα υπόλοιπα παραδοτέα και σχετικές ενέργειες του Έργου προωθούν το κύριο στόχο του Έργου LED που αφορά την ευαισθητοποίηση του κοινού σε πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας και τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε το συνημμένο δελτίο τύπου.

eresmus 2021-27

Δελτίο τύπου της ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας με Θέμα "Επιμορφωτική συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος T-Games για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού".

Συνημμένα:
Download this file (foto.jpg)foto.jpg[ ]216 kB
Download this file (Δελτιο τυπου TGames.pdf)Δελτιο τυπου TGames.pdf[ ]227 kB
Media Smarts

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συμμετέχει ως εταίρος στο πρόγραμμα Erasmus+ “Media Smarts ” διάρκειας 2 ετών (από 01/03/2021 έως 28.02.2023).  Στο πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης φορείς της Γαλλίας, Ιταλίας, Τουρκίας, Ισπανίας και Εσθονίας.

Το πρόγραμμα στοχεύει να συμβάλει στο να αποκτήσουν εκπαιδευτικοί και μαθητές θετική στάση πάνω στο θέμα της κοινωνικής και ψηφιακής ένταξης των μαθητών που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών, κινδυνεύουν να εγκαταλείψουν το σχολείο και/ή προέρχονται από μειονεκτικά περιβάλλοντα. Για τον σκοπό αυτό, επιδιώκεται η ενίσχυση των βασικών δεξιοτήτων (key competences) και μιας συμπεριληπτικής ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας, που θα οδηγούν στη μείωση της σχολικής εγκατάλειψης, καθώς και την καλλιέργεια μεθόδων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές για να δημιουργήσουν ένα καλύτερο μέλλον και να είναι σε θέση να συμβάλλουν και να επωφεληθούν από την ψηφιακή οικονομία και κοινωνία.

Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι οι παρακάτω:

LED

Η ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας  είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την εγκαθίδρυση του Δικτύου LED  με αξιόλογους Φορείς, ευαισθητοποιημένους σε θέματα ενεργειακής απόδοσης, των ΑΠΕ και της εξοικονόμησης ενέργειας. Στόχος είναι το Δίκτυο LED να αποτελέσει ένα κοινό πεδίο δράσης των συνεργαζόμενων φορέων στους προαναφερθέντες τομείς.

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε το συνημμένο.

Συνημμένα:
Download this file (3843 - UTF-8LED_ΠΔΕΔΜ_5ο_ΔΤ.pdf)3843 - UTF-8LED_ΠΔΕΔΜ_5ο_ΔΤ.pdf[ ]1016 kB
LED

Η ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει πως η Πλατφόρμα e-learning είναι διαθέσιμη στο κοινό με ενδιαφέρον ενημερωτικό εκπαιδευτικό υλικό. Η Πλατφόρμα e-learning του Έργου LED αναπτύχθηκε με στόχο να εξυπηρετεί εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς, ώστε έτσι να προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες να έχουν σαφή κατανόηση των πολιτικών, των πρακτικών και των μέσων εξοικονόμησης ενέργειας, της σημασίας της ενεργειακής απόδοσης και της χρήσης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Επισκεφθείτε ελεύθερα και στο χρόνο σας την Πλατφόρμα μας:  http://led-training.eu/

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε το συνημμένο.

Συνημμένα:
Download this file (LED_ΠΔΕΔΜ_4ο_ΔΤ.pdf)LED_ΠΔΕΔΜ_4ο_ΔΤ.pdf[ ]807 kB
SpeakER

Στο βίντεο και στο συνημμένο έγγραφο μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για το πρόγραμμα SpeakER σχετικά με τη χρήση των escape rooms για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 

Υποκατηγορίες

digitAll

Η πανδημία Covid-19 έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τομέα της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το School Education Gateway «Έρευνα για την ηλεκτρονική και εξ αποστάσεως εκπαίδευση» η διαδικτυακή διδασκαλία αποτέλεσε πρακτική διδασκαλίας για πάνω από το 66% των εκπαιδευτικών και οι περισσότεροι πιστεύουν ότι αυτή η κατάσταση θα προκαλέσει αλλαγές στην εκπαίδευση στο μέλλον. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας πραγματοποίησε μια προκαταρκτική έρευνα μεταξύ δασκάλων, γονέων και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού στην Ελλάδα, δείχνοντας ότι η πλειοψηφία των γονέων απέδωσε την ανάγκη για πρόσθετη υποστήριξη στην έλλειψη σαφών οδηγιών, στις χαμηλές ψηφιακές δεξιότητες και στην ανάγκη για κοινωνικές επαφές. Ωστόσο, πολλοί από αυτούς έδωσαν έμφαση στην αυτονομία που προωθείται μέσω της διαδικτυακής μάθησης.

Πολλοί εκπαιδευτικοί και σχολεία προσπαθούν να προσφέρουν λύσεις συμπερίληψης όλων των μαθητών τους, αλλά το ψηφιακό περιεχόμενο και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτούν νέες προσαρμογές και δεξιότητες. Συνεπώς, οι εκπαιδευτικοί θα χρειαστούν υποστήριξη τόσο για την απόκτηση των απαραίτητων ψηφιακών δεξιοτήτων για την εφαρμογή ποιοτικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όσο και για τη δημιουργία και οργάνωση αυτών των ψηφιακών μαθημάτων και περιεχομένου με τον πιο συμπεριληπτικό δυνατό τρόπο. Στόχος αυτού του έργου είναι να παρέχει καθοδήγηση και κατάρτιση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας έως της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην προσαρμογή του ψηφιακού περιεχομένου στους μαθητές τους με συγκεκριμένες μαθησιακές ανάγκες.

Οι πόροι του έργου θα επικεντρωθούν στην παιδαγωγική της συμπερίληψης και την προσαρμογή του περιεχομένου του διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού. Αρκετά έργα προσφέρουν πολύτιμους καταλόγους εργαλείων ή προωθούν ευκαιρίες δικτύωσης για όσους δραστηριοποιούνται στον τομέα εκπαίδευσης πρόθυμα να μοιραστούν τους πόρους και τις καλές πρακτικές τους για τη διαδικτυακή εκπαίδευση.

 

Τα προϊόντα του έργου είναι τα παρακάτω:

  • Οδηγός για τις ανάγκες ψηφιακής προσαρμογής (Guide)
  • 50 Φύλλα πρακτικής προσαρμογής (Practical Adaptation Sheets)
  • Eργαλειοθήκη (toolbox)
  • 50 Εκπαιδευτικά βίντεο (tutorials)
  • 10 Λίστες ελέγχου προσαρμογής (Adaptation Checklists)
  • 50 φύλλα εργασίας (Worksheets)

climateHope4sch

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συμμετέχει ως εταίρος στο πρόγραμμα Erasmus+ “Climate Change in classroom and beyond” (από 01/09/2020 έως τις 31/08/2023).  Στο πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης φορείς της Τουρκίας, Βουλγαρίας και Ιταλίας και συντονίστρια χώρα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο.

Με αφετηρία τη διαπίστωση ότι η κλιματική αλλαγή έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, την οικονομία και την ανθρώπινη υγεία, καθώς και συμπεράσματα ερευνών σχετικά με τη θετική επίδραση της εκπαίδευσης πάνω στην καλλιέργεια θετικών συμπεριφορών των μαθητών σε περιβαλλοντικά θέματα, το πρόγραμμα “Culture Change in classroom and beyond” στοχεύει να:

  • καλλιεργήσει θετικές συμπεριφορές και να ωθήσει τους μαθητές να αναλάβουν ενεργή στάση στην προστασία του περιβάλλοντος
  • βοηθήσει τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τις διαφορές που υφίστανται μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών πάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα
  • καλλιεργήσει στους μαθητές δεξιότητες ζωής που θα τους επιτρέψουν να συμμετάσχουν αποτελεσματικά στο πρόγραμμα
  • βελτιώσει τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών και τις γλωσσικές τους ικανότητες στη χρήση ξένων γλωσσών

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:

  • υλοποίηση προγράμματος etwinning με το ίδιο θέμα
  • έρευνα των γνώσεων των μαθητών πάνω στην κλιματική αλλαγή
  • δημιουργία προωθητικού υλικού (ενημερωτικό φυλλάδιο)
  • δράσεις διάχυσης του προγράμματος και των αποτελεσμάτων του στην τοπική κοινότητα
  • δημιουργία ECOTEAMS και ERASMUS+ CORNERS στο σχολείο

Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος  προβλέπεται η συμμετοχή 3 μαθητών/μαθητριών και των συνοδών τους σε LEARNING, TEACHING & TRAINING ACTIVITY (LTTA) στη Βουλγαρία, διάρκειας 7 ημερών. Στη δραστηριότητα θα συμμετέχουν ισάριθμες ομάδες από όλους τους εταίρους του προγράμματος.