Η Πανελλήνια ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.Κ.Α.Π.) και οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Καστοριάς και Φλώρινας, σε συνεργασία με τη Σχολή Θετικών Επιστημών, το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, διοργανώνουν το 

14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής με θέμα

Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Συνημμένα:
Download this file (1Anakoinosi-14SynedrioPekap.pdf)1Anakoinosi-14SynedrioPekap.pdf[ ]0 kB

KARTA XRISTOYGENNON 2019 PDE DYTIKHS MAKEDONIAS

Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, για την 3η Δεκεμβρίου 2019 – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

 

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

Σύμφωνα με τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, περίπου 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι στον πλανήτη, μεταξύ αυτών πάνω από 100 εκατομμύρια παιδιά, ζουν με κάποιο είδος αναπηρίας, ενώ περισσότερα από 80 εκατομμύρια άτομα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και περίπου 1 εκατομμύριο στην Ελλάδα έχουν επίσης κάποιο είδος αναπηρίας.

Πριν από 27 χρόνια, ο ΟΗΕ καθιέρωσε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, προκειμένου να διευρύνει την ενημέρωση του κοινού για ζητήματα αναπηρίας και να προωθήσει τα δικαιώματα και την ευημερία των ατόμων με αναπηρία σε όλες τις εκφάνσεις της πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής. Η σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη στην ενίσχυσή τους, θέτοντας ως στόχο να επιτευχθεί η παγκόσμια δέσμευση για το 2030 «να μην μείνει κανένας πίσω». Θέματα αναπηρίας αναφέρονται σε διάφορα σημεία των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και συσχετίζονται επίσης άμεσα με την εκπαίδευση.

Κάθε ευνομούμενο κράτος οφείλει να εξασφαλίσει πλήρη ισότητα δικαιωμάτων στα άτομα με αναπηρία, σεβασμό και αποδοχή τους μέσα από ολοκληρωμένες πολιτικές και εθνική στρατηγική για την αναπηρία. Το Υπουργείο Παιδείας και σύσσωμη η Κυβέρνηση αναδεικνύουμε σε υψηλή προτεραιότητα την εξασφάλιση προσβασιμότητας, ίσων ευκαιριών, και σεβασμού και αποδοχής για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς με αναπηρία. Επιχειρούμε, με την εισαγωγή νέων θεματικών στα σχολεία, την ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση των μαθητών και την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων,όπως η προσαρμοστικότητα, η υπευθυνότητα, η κατανόηση και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Το σχολείο αναλαμβάνει κομβικό ρόλο στη μετάδοση αυτών των αξιών, ώστε κανένα παιδί «να μη μείνει πίσω», κανένα παιδί να μη βρεθεί στο περιθώριο.

Στην ίδια κατεύθυνση, επισπεύδουμε και ολοκληρώνουμε άμεσα τον διορισμό 4.500 εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, ώστε οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Κυρίες και κύριοι, αγαπητά μας παιδιά,


Αυτή η μέρα ας αποτελέσει την αφορμή να δεσμευτούμε όλοι σε μία συμμαχία για έναν καλύτερο
κόσμο, δίκαιο, βιώσιμο, για μία κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς.

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ


ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

1o Πανελλήνιο Συνέδριο, Τοπική ιστορία και εκπαίδευση. Δείτε τα συνημμένα έγγραφα

Μαρούσι, 14 Νοεμβρίου

«Όσοι έπεσαν στο χώρο ετούτο, εγείρονται και προχωρούν στην ιστορία, κι ο λαός μαζί τους, εκεί που σμίγουν φως και χώμα κι όνειρο, εκεί που λευτεριά κι Ελλάδα είν' ένα.»

Γιάννης Ρίτσος

 

 

Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές και εκπαιδευτικοί,

Σήμερα είναι ημέρα απόδοσης τιμής σε εκείνους που αγωνίστηκαν για όνειρα και αξίες, όραμα και ελπίδα. Ημέρα μνήμης για όλους εκείνους που θυσιάστηκαν για τη Δημοκρατία. Όλους εκείνους που προχώρησαν την Ιστορία, σηκώνοντας στους ώμους τους έναν ολόκληρο λαό.

Τρεις απλές λέξεις - «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία» - κατάφεραν να συμπυκνώσουν ό,τι, διαχρονικά, έχει ανάγκη μια κοινωνία για να μπορεί να προοδεύει. Γι' αυτό και το μήνυμα του Πολυτεχνείου είναι διαχρονικό, συνεχίζει να μας διδάσκει και να μας εμπνέει.

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου κατά της δικτατορίας παραμένει, 46 χρόνια μετά, κορυφαίο σύμβολο αντίστασης και αγώνα. Και διαρκής υπενθύμιση ότι τίποτα από όσα έχουν κερδηθεί, με κόπο και θυσίες, δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο.

Με τη μνήμη και την κληρονομιά του χθες, αλλά και το βλέμμα στραμμένο στο αύριο, είναι χρέος και ευθύνη μας, ενωμένοι, να δουλέψουμε συλλογικά για την προαγωγή της Παιδείας στη χώρα μας. Γιατί η Παιδεία είναι ακρογωνιαίος λίθος της Δημοκρατίας και της Προόδου. Και η καλύτερη επένδυση για το μέλλον των παιδιών και της πατρίδας μας.

 

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

 

 

«Η δική μου Βιοηθική» Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός για τη Βιοηθική

Η Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής (EEB)[1] και το Εργαστήριο Μελέτης Ιατρικού Δικαίου και Βιοηθικής της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)[2] διοργανώνουν πανελλήνιο διαγωνισμό για μαθητές Λυκείων, δημόσιων και ιδιωτικών, με αντικείμενο τη Βιοηθική.

Ήδη από το 2011, η ΕΕΒ πραγματοποιεί σειρά ενημερωτικών εκδηλώσεων που απευθύνονται σε μαθητές, με στόχο την ενθάρρυνση του προβληματισμού για θέματα Βιοηθικής μέσα στην τάξη. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, το 2016, εκπονήθηκε ένα βοήθημα (ηλεκτρονικό βιβλίο) για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, με στόχο τη συνοπτική παρουσίαση της βασικής θεματολογίας της Βιοηθικής. Το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι ελεύθερα διαθέσιμο εδώ. Τέλος, από το 2017, η ΕΕΒ και το Εργαστήριο Ιατρικού Δικαίου και Βιοηθικής της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ συνδιοργανώνουν εκπαιδευτικά σεμινάρια για τη Βιοηθική.

Η μεγάλη ανταπόκριση που συνάντησαν οι προσπάθειες αυτές, οδήγησαν στην απόφαση συνδιοργάνωσης ενός πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού.

1.Στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν όλα τα Λύκεια της Χώρας, με ομάδες 3 – 5 μαθητών, που αναλαμβάνουν να εκπονήσουν εργασία ή δρώμενο για θέμα Βιοηθικής της επιλογής τους. Ενδεικτικά, οι ενότητες στις οποίες μπορεί να εντάσσονται τα θέματα είναι:

-          Γενετική του ανθρώπου.

-          Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή.

-          Ευθανασία.

-          Μεταμοσχεύσεις.

-          Σχέσεις ασθενούς/ιατρού.

-          Έρευνα σε βιολογικό υλικό.

-          Βλαστοκύτταρα.

-          Γενετικά τροποποιημένοι οργανισμοί.

-          Μεταχείριση ζώων.

-          Βιοποικιλότητα/ βιοασφάλεια.

  1. Κάθε Λύκειο έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει με1 ομάδα μαθητών.
  2. Η εργασία μπορεί να έχει τη μορφή γραπτής ανάπτυξης του θέματος, ή την παρουσίαση power point, ή την δραματοποιημένη παρουσίασή του σε video ή θεατρικό παιχνίδι, ή την παρουσίασή του σε αγώνα ρητορικής (ανταλλαγή επιχειρημάτων και αντεπιχειρημάτων), ή τη μορφή εικαστικής έκφρασης του θέματος (poster, ζωγραφική, κολλάζ, κ.λπ.), ή άλλη μορφή που επιτρέπει την κατανόηση του νοήματος και την επικοινωνία με το κοινό.
  3. Οι προτάσεις των εργασιών θα αποσταλούν ηλεκτρονικά τόσο στηνΕΕΒ (στη διεύθυνση:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) όσο και στο Εργαστήριο (στη διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.), σε συνοπτική γραπτή παρουσίαση (Περίληψη, έως 800 λέξεις), έως την 1η Μαρτίου 2020. Θα πρέπει να συγκεκριμενοποιείται το θέμα και να εξηγείται με σαφήνεια η προσέγγισή του και το συμπέρασμα ως προς την ηθική του διάσταση. Προτάσεις που περιορίζονται είτε στην περιγραφή επιστημονικών δεδομένων, χωρίς να αναδεικνύουν τον προβληματισμό για τα ηθικά ζητήματα, είτε σε γενικές ηθικές αναπτύξεις, χωρίς συγκεκριμένη αναφορά σε επιστημονικά δεδομένα του θέματος, δεν είναι επιλέξιμες. Για την υποβολή των προτάσεων θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί το έντυπο που εμφανίζεται στο Παράρτημα.

5.Οι προτάσεις θα αξιολογηθούν από διεπιστημονικές ομάδες συνεργατών των διοργανωτών, με εμπειρία στη θεματολογία της Βιοηθικής.

  1. Οι καλύτερες προτάσεις από κάθε Περιφέρεια της Χώρας, που θα ξεχωρίσουν για α) την πρωτοτυπία του θέματος, β) την πληρότητα της περιγραφής του, και γ) τη σαφήνεια στην ανάδειξη των ηθικών ζητημάτων, θα επιλεγούν για να παρουσιασθούν από τους ίδιους τους μαθητές στο ευρύ κοινό, σε δύο δημόσιες εκδηλώσεις των διοργανωτών στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, τον Νοέμβριο του 2020. Οι εκδηλώσεις θα μεταδίδονται και διαδικτυακά (live streaming). Οι μαθητές και οι επιβλέποντες καθηγητές τους θα τιμηθούν εκεί με ειδικό έπαινο.

[1] Η Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής (www.bioethics.gr) αποτελεί συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας και υπάγεται στον Πρωθυπουργό. Αποστολή της είναι η ανάδειξη της στενής σύνδεσης των εφαρμογών των βιολογικών επιστημών με τις σύγχρονες κοινωνικές αξίες. Αναγκαία στοιχεία αυτής της αποστολής είναι τόσο η έγκυρη ενημέρωση των πολιτών, όσο και η κατάλληλη υποστήριξη των συναφών κρατικών πολιτικών.

[2] Το Εργαστήριο Μελέτης Ιατρικού Δικαίου και Βιοηθικής της Νομικής Σχολής ΑΠΘ (http://medlawlab.web.auth.gr/) από την ίδρυσή του το 2016 και μετά διοργανώνει εκπαιδευτικά σεμινάρια, θερινά σχολεία, επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες ανοιχτές στο ευρύ κοινό. Στο Εργαστήριο συμμετέχουν μέλη ΔΕΠ του ΑΠΘ και ως συνεργαζόμενα μέλη, μέλη ΔΕΠ άλλων Πανεπιστημίων της Ελλάδας και του εξωτερικού, δικαστές και επιστήμονες που εξειδικεύονται στο αντικείμενο του Ιατρικού Δικαίου και της Βιοηθικής.

Πρόσκληση για συμμετοχή Εκπαιδευτικών στο Διεθνές Συμπόσιο «Πειραματικές Αφηγήσεις» το οποίο διοργανώνει το Εργαστήριο Αφηγηματικής Έρευνας, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.

Υποκατηγορίες

nured logo

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) «Επιστήμες της Αγωγής: Η Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση και στη Δια Βίου Κατάρτιση-Επιμόρφωση», ιδρύθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών. Το νέο μεταπτυχιακό εστιάζεται στο ζήτημα της Αξιολόγησης με τις πολλαπλές διαστάσεις του και στην εφαρμογή του στον εκπαιδευτικό, κοινωνικό, πολιτικό, πολιτιστικό και οικονομικό τομέα.

Για περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμη η ιστοσελίδα https://koin-pol-ekp.nured.uowm.gr/ και για ερωτήσεις στο email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.